Hotel Arborétum
9600 Sárvár,
Medgyessy F. u. 20.

Tel.: 06-95-520-630
Fax: 06-95-520-650
E-mail: info@hotelarboretum.hu
 
Ajánlatkérés, foglalás
E-mail
Partnereink
Vendégkönyv
Kapcsolat
Cikkek, érdekességek
Fórum
Gyakori kérdések
 
 
 


OTP Széchenyi
Pihenő kártyát
elfogadunk!

MKB Széchenyi
Pihenő kártyát
elfogadunk!



K&H Széchenyi
Pihenő kártyát
elfogadunk!


Lyoness
Cashback
kártyát elfogadunk!
Főoldal  Szálloda  Szolgáltatásaink  Árak  Programajánló  Képgalériák 

Hogyan szaunázzunk!



Tudta, hogy a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő egyedülálló szauna világgal várja Kedves Vendégeit: aromakabinok, gőzfürdők, belső finn szaunák, bioszauna, szanárium, Kneipp-medence, a szauna udvarban külső finn szaunák állnak a Vendégek rendelkezésére.



* * * * * * * * * * * * * *

Szaunázni többet jelent, mint ücsörögni a szaunapadon és izzadni a melegben. A szauna használatakor érdemes elég időt szánni magára a szaunázásra és az azt követő pihenésre is. Egy nyugodt, alapos szaunázás körülbelül 3-4 fordulóból áll, és nagyjából másfél óráig tart. Ha az alábbi tanácsokat betartjuk, akkor igazán pihetető ás élvezetes élménnyé tehetjük szaunafürdőnket.

Legelőször ajánlatos lezuhanyoznunk, hogy eltávolítsuk bőrünkről a szennyeződést (izzadság, krém, dezodornyomok). A törülközés azért lehet fontos, mert a test felszínén levő víz akadályozza az újabb izzadást, és párolgást.

Miután szárazra törülköztünk, irány a szauna. A klasszikus szaunázás teljesen fedetlen testtel történik, de ha erre nincs lehetőség - és gyakran nincs - még a fürdőruhás vagy szauna-köténykés változata is több, mint a semmi. Figyeljünk azonban oda arra is, hogy higiéniai okokból minden esetben tegyünk magunk alá egy törülközőt.

Az ajánlott hőmérséklet: 80-90 Celsius-fok körül van. A jobb szaunákban több szinten vannak padok. Az alacsonyabb padokon alacsonyabb a hőmérséklet, míg legfelül nagyon meleg lehet. Így kicsit válogathatunk a hőmérsékletet illetően. A kövekre locsolt vízből fejlődő forró gőz (löyly) hatása, hogy sokkal melegebbnek érezzük a levegőt, miközben annak hőmérséklete ugyanaz. Tehát így a hőmérsékletérzetet növelhetjük, és igazából így kezdünk el izzadni. A szaunázást még kellemesebbé teszik a dézsa vizébe kevert illatos olajok. (Például fenyő, eukaliptusz, mentol.)

Az egyik legfontosabb tudnivaló: csak addig maradjunk, ameddig jólesik a szaunázás. Amikor túl melegnek érezzük a levegőt, nem bírjuk már tovább, akkor érdemes kimenni, és lehűteni magunkat. A szaunakabinból távozva álljunk a hideg zuhany alá, vagy merítkezzünk meg egy hideg medencében. Először talán kicsit furcsa érzés lesz, de így a leghatásosabb. (A finnek a hóban hemperegnek.)

Aki nem bírja a hirtelen hidegsokkot - ahogy például a gyerekek sem -, az langyos zuhannyal kezdjen, és fokozatosan hűtse a testére ömlő vizet. Lehűlés után érdemes pihenni is, azonnal visszamenni a szaunába megerőltető lehet.

Igyunk minél több folyadékot az izzadtság pótlására. Szaunázás után különösen fontos a folyadékbevitel, hiszen akár kétliternyi folyadék is távozhatott a szervezetünkből, amit pótolni kell. (Hangsúlyozzuk: víz távozik, tehát a szauna nem fogyaszt! Csupán ezzel nem szabadulhatunk meg súlyfeleslegünktől.)

Az alkoholos folyadékok az egészséges hatásokat lerontják, és lehet, hogy alkalmazásukkal kevésbé bírjuk a szaunát (bár a finnek rendszeresen söröznek szaunázás közben). Töményebb ital fogyasztása valószínűleg túl megterhelő, és semmiképpen sem egészséges.

A szokásosnál háromszor-négyszer nagyobb hőmérséklet természetesen megterheli a szervezetet, ezért nem szabad hűbelebalázs módjára szaunázni. Az egyik legfontosabb szabály, hogy fokozatosan szoktassuk magunkat a szaunázáshoz. Még ha lehetőségünk van is mindennap szaunázni, kezdőként heti egy alkalomnál gyakrabban ne terheljük vele szervezetünket.

Szaunázás után tusoljunk le mosakodjunk meg rendesen (érdemes hajat is mosni), törülközzünk szárazra, esetleg kenjük be magunkat valamilyen testápolóval, és adjunk magunknak negyedóraóra pihenőt. Ajánlatos rendesen felöltözni, mert a megfázás veszélye ilyenkor nagyobb.


És akiknek kerülniük kell…

Nem mindenkinek ajánlható azonban a szauna. A magas hőmérséklet miatt kifejezetten ellenjavallt az epilepsziások, a vese- és súlyos szívbetegek, heveny ízületi gyulladásban szenvedők számára. Gyerekeket csak módjával vigyünk szaunába, kisebbeket (hatéves kor alatt) lehetőleg egyáltalán ne.

Nagyobb gyerekek is inkább csak a legalsó padokon üljenek és engedjük ki őket, ha nem tetszik nekik a meleg.

Elterjedőben van a szaunázásnak korszerűbb módja: az infraszauna. Számos előnye mellet kiemelendő, hogy nem melegíti fel a testet ilyen magas hőfokra így azok is használhatják, akiknek valamilyen oknál fogva ez nem javasolt.

+ 1 jótanács:

A szauna etikettje szerint szaunázni csendben illik. Ilyenkor az ember relaxál, és élvezi a meleget. Fontos történeteinket ne itt osszuk meg a jelenlévőkkel.


Kellemes kikapcsolódást kívánunk mindenkinek!



 
 

9600 Sárvár, Medgyessy F. u. 20.
Tel.: 06-95-520-630, Fax: 06-95-520-650
IRQ Internet Szolgáltató Kft. :: ADSL Internet :: Domain regisztráció :: Webtárhely :: Weboldal tervezés :: Online marketing